Monday, August 1, 2011

... DOA Buat Seorang Kekasih...

Oh Tuhan, seandainya telah Kau catatkan
Dia milikku, tercipta untuk diriku
Satukanlah hatinya dengan hatiku
Titipkanlah kebahagiaan antara kami...

agar kemesraan itu abadi...

Dan Ya Allah, Ya Tuhanku yang maha mengasihani...
seiringkan la kami dalam melayari kehidupan ini..
Ketepian yang sejahtera dan abadi...

Ya Allah, ku mohon
Apa yang telah Kau takdirkan
Ku harap dia adalah yang terbaik buatku
Kerana Engkau tahu segala isi hatiku
Pelihara daku dari kemurkaanMu

tetapi Ya Allah...
seandainya telah engkau takdirkan...
dia bukan milikku..
bawalah ia jauh dari pandanganku..
luputkan lah ia dari ingatanku...
dan peliharalah aku dari kekecewaan...

Ya Allah Ya Tuhanku...
yang maha mengerti...
berikanlah aku kekuatan
melontar bayangannya...
jauh ke dada langit..
hilang bersama senja nan merah...
agar ku bisa bahagia...
walaupun tanpa bersama dengannya..

dan Ya Allah yang tercinta...
gantilah yang telah hilang...
tumbuhkanla kembali... yang telah patah...
walaupun tidak sama dengan dirinya..

Ya Allah Ya Tuhanku...
pasrahkanlah aku dengan takdirmu..
sesungguhnya apa yang telah engkau takdirkan
adalah yang terbaik untukku...
kerana engkau maha mengetahui.. segala yang terbaik buat hamba mu ini...

Ya Allah... cukuplah engkau sahaja yang menjadi pemeliharaku
di Dunia dan di Akhirat...
Dengarlah rintihan dari hamba Mu yang daif ini...
Jangan engkau biarkan aku sendirian...
Di Dunia ini mahupun di akhirat...
menjuruskan aku ke arah kemaksiatan dan kemungkaran
Maka kurniakanlah aku seorang pasangan yang beriman...
supaya aku dan dia sama-sama dapat membina kesejahteraan hidup...
ke jalan yang Engkau redhai dan kurniakanlah padaku keturunan yang soleh...

Amin... Ya Rabbal a'lamin...

No comments: