Tuesday, May 24, 2011

... movie2 di bulan MEI


Macam tak percaya je… aku rasa bulan MEI 2011 ni adalah bulan yang paling BANYAK aku g tengok WAYANG.. selalu, sebulan dalam sekali dua jer tengok WAYANG.. Tapi bulan ni ade yang sampai 3 hari berturut2 tengok WAYANG… memang dasat, dasat sedasat2nya… patutlah DUIT  habis..kahkah alasan terBAEKkan…

Tetiba En.BB baek hati lak rajin ajak saya tengok wayang sekarang ni.. hehe sy follow je la… jom review wayang ape yg aku tengok dalam bulan MEI ni..



THOR : fine dari 5 bintang aku bagi 4.5 bintang.. citer ni mmg aku suka tak membosankan langsung, walaupun mula2 agak menyampah dengan watak Chris Hemsworth sebagai THOR.. ala-ala berlagak je… kihkihkih.. tapi bila dia dah kena campak kat BUMI aku terus macam adore dgn dia… aku mmg recommend la sape nk tgk citer ni… BEST sangatttt




Next movie lak citer FAST & FURIOUS 5; hmm yg ni jangan citer la klu orang lain kata tak best pun aku confirm pergi…  Vin Diesel, Paul Walker ade pulak Dwayne Johnson a.k.a THE ROCK lak berlakon citer ni… wajib la aku g tengok kan.. aku tak pernah miss tengok citer yang ade THE ROCK… badan dia ketui2.. kihkih..

K stop sal pelakon citer sal cerita lak.. yg FF5 ni aku tengok sampai 2 kali… memula aku dah tgk ber2 dgn BB…pastu esoknya geng2 aku ajak tengok FF5 lak reramai.. demi BFF yang tersayang, aku ngan enBB pun follow la yea la kan diaorang kan dah celebrate my CONVO day, so ape la sangat setakat tgk MOVIE 2 kali tu.. aku pun mmg suka.. I like.. JJJ coz FF5 kali ni lebih2 banyak AKSI…




Cerita yang ke-3, PIRATES OF CARRIBEAN : ON STRANGER TIDES… POC ni pun aku suka.. sebab aku akan follow every episode dia… walaupun masa mula2 agak geli2 skit tengok citer ni.. tapi episode kali ni ok2 la.. tak la bosan, tak la best sangat.. Cuma menakutkan masa banyak2 mermaid2 jelitas2 tu menganaz… wowwwwww amazing.. 




Movie ke-4 ; NUR KASIH THE MOVIE….citer ni mmg aku rasa adorable.. betapa setianya ADAM dan NUR… betapa tingginya citer mereka.. sampai kadang2 aku pun terbawa2 dlm citer ni.. sapa kata JODOH dari orang tua tak berkat.. JODOH bersama RESTU ibubapa insyaallah hingga ke akhir hayat… 

tapi masa citer ni, aku seyes sedih giler dengan watak AIDIL.. lagi2 masa adegan yang dia teringat dengan LIYA masa susun baju tu… OMG.. sedih beb.. tapi seyesly bila tengok cite ni kena guna IQ yang tinggi…wah boleh ke aku kata macamtu.kihkih yea la sbb citer ni kena banyak berfikir.. dia banyak spot2.. tapi ok la.. not bad, well citer melayu kan.. hehe tpi aku lagi KAGUM dengan yang DRAMA NUR KASIH.. 

akhir kata : sokongan lah industry perfileman tanah air.. JJJ




Okey last sekali KONGSI… upppsss tapi kongsi belum tengok esok baru nk g tengok dgn BFF & BFFs gak.. nnti aku komen camne.. harap2 tak mengecewakan.. tapi ade shaheizy sam.. 
huihui mesti best kot.. LU SANGSI LU MATI...


psssst: k la nk tido, sakit pinggang dari siang tadi tak kurang lg.. 
tapi alhamdullillah dapat gak 2 pusing tasik jogging petang tadi.. 



2 comments:

kAkUnA_tHe KeLip KeLiP said...

ahahahah..aku pn byk tgk movie bulan ni..padahal keringgg je poket ni.ekekeekek....tp enjoiceee... ;)

Azalina M.Salleh said...

hahaha tau takpe.. kering sekerin2nya... dah la shoping utk konvo lagi.. double kering