Monday, March 26, 2012

... COURSE : How to Earn Other People "STAR"




assalamualaikum semua... ^_^

tetiba ari ni rasa macam rajin nak update blog... tapi kali ni nak citer sal kursus yang aku attend 21 - 22 Mac 2012 ari tu.. lokasi dekat office je.. tapi bangunan lain.. ok la kan, dr terperuk kat office je.. kursus ni pun nice and best... dapat plak penceramah yang heybat.. keje nya nak tolak markah je.. siap the end of kursus total semua markah dapat lak title Dato' ke, Dato' Seri ke, Dato' Habibah ke, Tan Sri dan paling tinggi markah TUN... heybat ko jah... hehehe

aku suka dengan pengisian kursus ni.. banyak yang aku dapat belajar dan ambil ikhtibar...
memetik kata-kata dari kursus tersebut.. "WITH A BAD ATTITUDE, YOU CAN NEVER HAVE A POSITIF DAY" & WITH A POSITIVE ATTITUDE, YOU CAN NEVER HAVE A BAD DAY"....
meaning walau ape pun yang terjadi pada kita, kita hendaklah sentiasa berfikiran positif....

aku suka juga bila penceramah kursus ni bercerita tentang fikiran & saikologi antara orang barat dan orang islam.... menurut orang Barat, "KEEGOAN & STATUS ADALAH TINGGI DAN PENTING BAGI SESEORANG, BEGITU JUGA LOGIKAL ADALAH PERINGKAT TERTINGGI KEUPAYAAN MANUSIA".... namun ia amatlah berbeza kalau kita fikir dari sudut saikologi islam "KEEGOAN ADALAH PENGHALANG UNTUK MENDEKATKAN DIRI DENGAN ALLAH S.W.T, MANAKALA LOGIK ADALAH PERINGKAT PALING BAWAH TETAPI KEBIJAKSANAAN, KEROHANIAN MEMBERI ILMU YANG TIDAK DAPAT DICAPAI OLEH AKAL...."

banyak lagi yang dipelajari sepanjang 2 hari kursus itu... insyaallah nnti saya akan share sedikit demi sedikit ye (hehehe janji manis lagi....)

meh kita stalk mata dengan gambar yang sempat saya candid... hahaha
Kursus "HOW TO EARN OTHER PEOPLE STAR
Lokasi DALAM KAWASAN OFFICE....
Tarikh 21 hingga 22 MAC 2012


...Kena jawab Pre-Test baru dapat nota.. hehe the end of course kena buat semula POST Test plak.. nak uji sejauh mana kefahaman kita.. aku betul semua kot.. hahaha ye la Post-Test leh rujuk buku kan. hehe

ha ni la penceramah kami...
Dr. Ahmad Satar Merican Al-Haj..
bagus dia ni.. selain suka tambah markah suka juga tolak markah.. kihkihkih

lin..

kalau g kursus kami mesti 3 serangkai.. hehehe

latihan untuk Skor dan Inteprestasi Instrumen Mod Konflik...
means macam belajar bagaimana kenal diri kita kalau berlaku konflik la..
dalam test ni aku dikategorikan sebagai "MENYESUAIKAN @ ACCOMODATING"

Masing-masing bz dengan telefon.. hehehe
siap tapau kuih lagi.. baguihhh

keadaan kumpulan dalam kursus..
aku dan ain terpisah.. nasib baik ketua kumpulan aku amik aku dan lin satu team..
ketua kumpulan aku yang baju biru jalur tu..

in another side..


aku...

by the end of course, Dr bagi coklat each team.. hehe 2-2 coklat ni aku dah habis makan... hehe

SIJIL...



sekian....


p/s : tengah berdebar tunggu result untuk kursus English Efficiency in Business.. kalau dapat seronoknya.. ^_^ leh belajar english secara percuma..






No comments: