Friday, May 22, 2009

My New Outdoors...

Dari dulu mak aku selalu membebel aku ni lasak sangat..... hahahaha.. nak wat camne mak, anak mak sorang ni memang tak reti2 duduk diam.. :-)
hmm beberapa bulan yg lepas aku telah memberanikan n mencabar diri aku utk join 1 lagi axtvt outdoor yg di taja (tapi kuar duit sendiri..hehe) di ulu slim perak..hehehe guess what????
harusnya aper pun terjadi posing adalah wajib...Photo adalah dokumentasi yg paling setia dan menyenangkan...itu prinsip aku...ceehhhh...
photo yg pertama tu, aku tak tau saper yg amik, aku dapat gmbr ni daripada CD yg dibekalkan oleh penganjur...
2nd photo tu kitaorang naik land rover menuju ke tampat kitaorang nk mulakan......
3rd photo lak gambar group raft aku...
last photo candid waktu kitaorang tengah dengar taklimat sebelum mulakan aktiviti... taklimat ni penting utk memastikan keselamatan semua peserta dan cara2 apabila berlaku sebarang kecemasan semasa aktiviti....
hmm nak tau aper die outdoors aktiviti aku tu...hehehehe sat yea...
nie lah aktvt outdoor aku yang baru aku join tu..WHITE WATER RAFTING....di Ulu Slim, Perak... aktiviti yang lasak...memerlukan daya tahan yang jitu....berani hadapi aper jua kemungkinan... yea la kan kita tak tau aper akan jadi seterusnya.... tapi aku betul2 teruja la dgn aktiviti ni... 1st time kan...satu pengalaman yg tak dapat dilupakan...
gambar2 kat atas ni masa kitaorg kat JERAM L....huahuahua waktu ni atas sebab teknikal jeram kitaorang terbalik... nmpk tak aku? aku tersangkut di bawah bot over then 15 minit (i think ???) Ya Allah,Tuhan je tau aper yg ada kat otak aku masa tu... dengan air yg deras aku memang tak mampu nk buat aper...hanya berserah.... alhamdullillah Tuhan bagi aku peluang utk terus menghargai hidup ini... oleh sebb kejadian itu, aku alami sedikit fobia hingga tak boleh nk lelapkan mata... fuhhhh insaf tetiba datang dalam diri.. betapa pentingnya kita hargai HIDUP ini...
masa ni memang bergantung pada diri sendiri... yea la korang tak nmpk ker guide2 ber2 tu semua menyelamatkan diri sendiri... jauh gak aku hanyut.. akhirnya tersangkut pada batu, then barulah aku leh kuar dr raft....
then aku g dapatkan ain yg amat fobia... hehhehe nasib baik bai (chief guide) tak wat CPR kat ain..hehehe...dgr nk wat CPR terus bangun...kihkihkih...ko ain lawak la..

ni la aksi2 kitaorg masa last jeram... ooooo banyak batu kat sini oooo... sakit gak la badan ni nk mengayuh...tapi takpe ade guide yg bekerja kuat...kitaorg nak menghayati penghujung2 raft nie... bila dah tiba penamat, wajib la posing...

penat mengayuh, main air, minum air sungai harus la perut akan laparrr gileerrr...tak sempat nk tgk kiri kanan..tapi sebelum tu, ade acara menyerahkan sumbangan pada orang asli di ulu slim tu..kemudian dr barulah kita MAKAN...terima kasih, utk akak2 penganjur kerana makanan n lauk2 kampung yg sangat tip top....alhamdullillah kenyang.
gambar kat sebelah ni, adalah aktiviti2 selepas rafting...huhu...
1. posing...
2. mandi2 sungai...
3. hehehe 1 lagi aktiviti yg tak diduga2 SURPRISE BIRTHday...huhuhu aku tau saper punya planning ni... tapi tak sangka lak dia buat betul2...

p/s : aper2pun respek la kat cu n sebb dah berani...huhuhu

No comments: