Thursday, March 3, 2011

...TAHUKAH ANDA?


info is sharing....


Senaman boleh mengurangkan tekanan darah tinggi kepada pesakit. Apabila berlaku tekanan darah tinggi, jantung terpaksa bekerja lebih keras untuk mengepam darah ke seluruh badan.



Jantung akan menjadi lebih kuat melalui aktiviti senaman. Jantung yang kuat dapat mengepam lebih banyak darah dengan setiap denyutan. Bagi orang yang rajin bersenam, JANTUNG MEREKA TIDAK PERLU BEKERJA KERAS untuk mengepam darah!



 
Orang yang rajin bersenam biasanya mempunyai risiko yang rendah terhadap penyakit jantung dan tekanan darah tinggi.

 


Oleh itu...


JOM BERSENAM.....






pssttt : kat company aku biasanya setiap Jumaat akan ada senam aerobik,
tapi haram sekali pun aku tak pernah join..
dasar pemalas...... tapi actually aku suka nk join, tapi susahla..
coz diaorg wat kol 4, time2 tu biasanya la bos aku suh buat itu ini..
so tak de nya aku sempat.. ok...


No comments: