Tuesday, June 7, 2011

... SABAR & berSYUKUR la...


Sambil-sambil wat keje borak2 dgn dak kakuna.. mula2 citer sal kursus… dah masuk bulan 6 tapi kitaorg tak g ape-ape kursus pun.. haru… nnti tak pasal2 aku leh dapat 1 dlm PDA 2011 kang… nangisssssss

Dari citer kursus masuk bab tgk wayang… aku ajak dia teman tengok KUNGFU PANDA 2.. sbb suka citer ni .. mesti kelakar giler sampai guling kat tanah… hehe

Dari citer wayang masuk terus citer sal SABAR.. hehe sewwwiiittt je kakuna ni bagi nasihat.. tapi bila fikir2 semula ade betulnya…


Antara SABAR dan BERSYUKUR
SYUKUR itu lebih NIKMAT &  INDAH…
Sebab SABAR pun kadang-kadang ade hadnya, sedangkan BERSYUKUR itu hanya ALLAH s.w.t yang tahu dan ALLAH s.w.t sahaja yang akan memberikan GANJARANnya.. sedangkan SABAR itu, belum tentu kita ikhlas berSABAR, dan kita hanya SIMPAN.. sampai masa akan meletop juga gudang kesabaran itu.. Adakah SABAR itu dari HATI atau hanya di mulut…

sedang kan BerSYUKUR itu tanda kita redha dengan segala Ujian dari NYA.. dan ucaplah ALHAMDULLILLAH


Thanks kakuna kerana menyedarkan.. AMINNNNN


Psstttt : saya ikhlaskan segala yg saya beri… tapi 1 je pinta saya, janganla guris perasaan saya...


xoxo,
nms

No comments: