Wednesday, August 26, 2009

aku pening lagi..

ari ni insyaallah dah masuk ari ke 5 berpuasa... n ari ni gak aku 3 hari berbuka di dalam kelas.. huhu korang sedih tak...simpati tak kat aku ni.. iskhhssss seyes sem ni aku tak se'excited' nk berbuka dlam kelas.. huhu sebb terbayang2 masakan mak kat kampung.. huhuhu tapi terpaksa kan, demi cita2 n impian (chewahhh aku dah mula poyos...) so setiap petang aku hanya mampu membeli juadah di bazar ramadhan berhampiran.. ya ampun dgn cuaca yg sangat panas... mcm nk terbakar badan aku.. (camne kat akhirat nnti yea..huhu :( aku insaf la...) semoga Tuhan beri hidayah pada aku.. AMIN hmmm camne nk berjimat di bulan yg mulia ni yea.. huhuhu makin boros aku rasa... hari pertama di BAZAR... (1st day n 2nd day berbuka aku disponsor.. huhu alhamdullillah rezeki..) air = Rm1 kepak ayam madu = RM2.40 ( 2 Ketul) roti John (ayam Special) = RM 5 Jumlah terkumpul = RM 8.40 Hari Ke2 air soya panas = RM 2 nasi putih + ikan patin Sweet sour = RM3.50 kuih 3 Jenis = RM 1.20 Jumlah Terkumpul = RM 6.20 1st day + 2nd day = RM14.60 wow bru 2 hari berbuka dah RM14.60, klu seminggu 4 hari aku berbuka di kelas X 4 minggu ???? korang rasa bpr RM aku habiskan utk berbuka +kadang2 bawak ke sahur... ni tak leh bla ni.. camne nk berjimat utk raya.. baju raya tak beli lagi.. huhu.. utk mak + ayah + adik + anak2 buah.. huhuhu kopak2.. tak masuk utk duit raya.. hahahah.. tetiba kepala aku PENING... sebb tu aku lebih suka masak utk berbuka... jimat kos... save budget.. tapi keadaan tak mengizinkan.. kecualilah aku balik keje kol 2pm sempat kot nk masak bagai..hehe.. busss nk balik kol 2 boleh tak.. hehehe... sedas tumbukan kena kat muka aku nnti...erksss takpe la redha je la.. takkan nk berbuka roti rm0.60, aku ni dah semakin kuat melantak.. nafsu makan tgh datang.. hehe.. maklumlah nk membesar kot.. kahkahkah.. gilo ko azza Aper pun SELAMAT MENJALANI IBADAH PUASA DENGAN PENUH KEBERKATAN... HORAYYY minggu ni aku balik kampung.. menu berbuka dah ada dlm otak.. ketam masak sweet sour... i likeyssss...n yang penting nk berterawih ngan mak n ayah.. huhu terkenang2 zaman sekolah dulu.. hehe kena marah dgn ustazah klu memain masa terawih.. @ curi2 terawih.. (tak cukup 8 rakaat) ..bila ingat zaman2 kecik2 dulu.. baru aku sedar betapa nakalnya aku.. hehe...sekarang pun nakal lagi .. erkkssss .. :-P

No comments: